În 2012, ELBA a luat decizia de a-și moderniza imaginea. Ceea ce a pornit ca un rebranding, a devenit unul dintre cele mai complexe proiecte de succes conduse de Rainfall. Astăzi, ELBA are o imagine unitară și se bucură de notorietatea de brand bine meritată.
ELBA, o companie românească cu o tradiție de aproape 100 de ani în producția de corpuri de iluminat industrial și auto, a decis să își îndrepte atenția mai mult înspre piața internațională. Problema de care ELBA s-a lovit în acest demers a fost propria imagine perimată și lipsită de consistență, ceea ce nu i-a permis să fie percepută precum o companie modernă, cu produse de calitate, în ciuda investițiilor majore în echipamente și hale de producție.
Soluționarea problemei întâmpinată de ELBA s-a facut prin intermediul unui proces complex de rebranding. S-a decis schimbarea logo-ului prin alegerea cercului, simbol al luminii și al perfecțiunii, ca element central. Pentru a sublinia sfera de activitate a companiei, cele patru divizii: Molding, Lighting, Automotive și Fotometrie sunt incluse în logo prin intermediul a patru cercuri de culori diferite.
Tagline-ul a fost modificat din “Lumina de la Timișoara” în “Tehnologia luminii” – un identificator mult mai concis și plin de sens. Toată gama de materiale identitare și publicitare au fost redesenate pentru a le conferi unitatea și consistența atât de necesare pentru o companie care activează în sfera B2B. S-a realizat un nou website și noi cataloage de produse adaptate noii identități, mult mai bine conturate. De asemenea, Rainfall a intervenit și asupra comunicării de brand în ceea ce privește comunicarea internă, cât și cea externă, cu publicul și partenerii.
Compania ELBA se bucură de o imagine de brand unitară, de nivel european, care reușește să înglobeze toate cele patru divizii într-un logotip simplu și ușor de reținut. În urma acțiunilor de PR întreprinse în Timișoara, orașul natal al companiei, ELBA a ajuns să fie recunoscută după noile elemente vizuale, iar percepția publică a început să se îmbunătățească. Totodată, comunicarea internă a devenit mai eficientă prin implementarea unei strategii de comunicare clare.