Faci campanii PPC? Ține cont de aceste 3 aspecte importante

Dezvăluite de o agenție de Branding

Scris de Marius Pascu

Campaniile Pay-Per-Click (PPC), sau reclamele plătite, sunt un instrument eficient pentru a-ți crește vizibilitatea, a atrage clienți noi și a genera vânzări. Diverse platforme oferă acces la acest tip de reclame plătite, platforme precum Google, Facebook, YouTube, TikTok și multe altele.

Totuși, acest tip de reclamă poate fi o investiție riscantă. Chiar dacă te ajută să îți atingi un scop superficial (ex. trafic mai mare pe site), dacă vizitatorii nu devin clienți, afacerea ta pierde bani. De aceea este importantă strategia pe care o pui în aplicare și modul în care rulează aceste reclame plătite. Aici avem un ghid în care prezentăm ca la carte cum ar trebui făcute campaniile PPC pentru a avea cele mai mari șanse de reușită.

În acest articol ne propunem să dezvăluim 3 aspecte care vor maximiza șansele de reușită ale reclamelor tale:

1. Grafica de excepție – prima impresie contează (și în online!)

Se zice că: „Prima impresie contează”. Ei bine, în online este cu atât mai adevărat. Într-o lume în care suntem bombardați cu informații din toate părțile, imaginea este cea care ne atrage atenția.

Campaniile PPC eficiente folosesc vizualuri care ies în evidență, transmit mesajul clar și te fac să vrei să afli mai mult. De la culori vii la imagini de înaltă calitate, de la fonturi atrăgătoare la compoziție inteligentă, fiecare element vizual trebuie să lucreze împreună pentru a crea un impact puternic și a stârni curiozitatea utilizatorilor.

Important de reținut

  • Culorile vii, imaginile sau videoclipurile de calitate și o tipografie atrăgătoare sunt ingredientele de bază pentru o reclamă care nu poate trece neobservată.
    Este esențial ca este elemente să se potrivească cu personalitatea brandului.
  • Este important să adaptezi designul la fiecare platformă. Fiecare platformă de publicitate are propriul „dress code”. Ceea ce funcționează pe Facebook s-ar putea să nu funcționeze pe Instagram sau Google. Asigură-te, luând în considerare și publicul țintă, că vizualele tale sunt optimizate pentru fiecare canal în parte.

2. Targetare precisă – transmite mesajul exact unde trebuie

De ce să nu afișezi reclame tuturor? Simplu: pentru că nu vrei doar click-uri, vrei click-uri relevante, de la persoane care sunt cu adevărat interesate de oferta ta.

Imaginează-ți că ești însetat și vezi o reclamă la o băutură răcoritoare. E clar că vei fi tentat să dai click. Dar dacă vezi aceeași reclamă când ești sătul? Probabil că o vei ignora. Același lucru se aplică și în campaniile PPC. Trebuie să ajungi la publicul potrivit, la momentul potrivit, cu mesajul potrivit.

Dacă nu ai mai lucrat cu reclame targetate până acum, poate vei fi surprins de avansul tehnologic. Fără să ne speriem, totul se petrece în limita GDPR-ului.

Important de reținut

  • Platformele de publicitate online oferă o varietate de opțiuni de targetare, pe bază de criterii demografice, interese, comportament online și multe altele.
  • Expertiza unei agenții PPC te poate ajuta să definești cu precizie publicul tău țintă, să selectezi cele mai eficiente criterii de targetare și să setezi campaniile în mod optim.

3. Copywriting persuasiv – puterea cuvintelor

Chiar dacă ai targetat perfect publicul țintă, textul reclamelor (fie ele bannere sau landing page-uri) trebuie să convingă privitorul să dea click și să cumpere. Ai la dispoziție câteva secunde să stârnești interesul, să transmiți un mesaj memorabil și să îl faci să realizeze că produsul sau serviciul tău este exact ceea ce caută. Dar ce tip de comunicare în scris să abordezi când prezinți oferta ta potențialilor clienți? În acest scop s-au făcut multiple teorii cercetate la nivel academic.

Este foarte important să-ți înțelegi cât mai bine clientul, dar din experiență, nouă ne place să abordăm o combinație de argumente logice și emoție. 

Important de reținut

  • Concentrează-te pe beneficiile pentru client:
    Nu te lăuda cu caracteristicile produsului sau serviciului tău, ci explică clar cum acestea îi pot ajuta pe potențialii clienți. Răspunde la întrebările: „Ce problemă rezolvă?”, „Ce avantaje oferă față de concurență?”
  • Folosește un limbaj clar, concis și atrăgător
    Conform unui studiu realizat de Nielsen Norman Group, utilizatorii web scanează paginile în loc să le citească cu atenție. Așadar, este important să folosești un limbaj simplu, direct și să evidențiezi informațiile cheie.
  • Stârnește curiozitatea și emoția
    Folosește intrebări, statistici surprinzătoare sau un ton amuzant pentru a capta atenția și a stârni dorința de a afla mai mult.
  • Adaugă un call to action clar și convingător
    Spune-le utilizatorilor exact ce vrei să facă (să viziteze website-ul, să cumpere un produs, să se aboneze la newsletter, etc.).

Că tot veni vorba de call to action-uri directe…

Ești gata să-ți promovezi afacerea cu ajutorul campaniilor PPC?

Contactează-ne acum și hai să discutăm despre cum te putem ajuta să creezi, nu numai identități de brand, ci și campanii eficiente și profitabile!